Persondatapolitik

Domino Systems persondatapolitik

Når du besøger www.dominosystems.dk, betror du os med nogle oplysninger. For at give dig indsigt i hvilke oplysninger vi indsamler, hvorfor og hvad vi bruger dem til, har vi udarbejdet en persondatapolitik, som kan læses her. Vi i Domino Systems lever op til de nye personforordningskrav (GDPR), som træder i kraft den 25.maj 2018. GDPR er en EU-forordning, som har til formål at styrke og forene databeskyttelsesregler og rettigheder til fordel for EU-borgere.   

Hvem er ansvarlig for dine oplysninger?

Ansvarlig for behandlingen af din dataoplysninger er:

Domino Systems A/S
Marielundvej 46A, 2730 Herlev
Cvr. Nr.: 14124241
Kontakt@dominosystems.dk

Dit samtykke

Domino Systems indsamler, anvender eller offentliggør ikke dine personlige oplysninger uden dit samtykke.
I de fleste tilfælde vil vi eksplicit indhente dit samtykke, men i visse tilfælde vil vi udlede samtykke fra dine handlinger og adfærd. Ved at benytte en Domino Systems ejet hjemmeside indvilliger du i, at vi indsamler og anvender dine personlige oplysninger i overensstemmelse med denne politik for privatliv. 
Vi kan bede dig om at give yderligere samtykke, hvis vi får brug for at anvende dine personlige oplysninger til formål, der ikke er dækket af denne politik for privatliv. Du er ikke forpligtet til at levere et sådant samtykke. Hvis du beslutter dig for ikke at give dit samtykke, kan din deltagelse i visse aktiviteter være begrænset. Hvis du giver yderligere samtykke, vil vilkårene for dette samtykke have fortrinsret i tilfælde af konflikt med vilkårene i denne politik for privatliv. 

Hvilke oplysninger indsamler vi?

I denne privatlivspolitik betyder "dine personlige oplysninger" oplysninger eller information, som kunne medføre, at du identificeres. Dette indbefatter typisk oplysninger såsom dit navn, virksomhed, adresse, e-mailadresse og telefonnummer, men kan også inkludere andre oplysninger såsom IP-adresse, indkøbsvaner, præferencer osv. Vi kan indsamle personlige oplysninger om dig fra forskellige kilder, inklusive:

Oplysninger, du giver os direkte

Vi kan indsamle oplysninger fra dig direkte, når du forsyner os med personlige oplysninger, f.eks. når du tilmelder dig til at modtage information eller seminarer, køber et produkt eller en tjeneste fra os, udfylder en spørgeundersøgelse eller kommer med en kommentar eller forespørgsel. Disse typer af oplysninger vi indsamler fra dig direkte inkluderer:
 

  • Navn
  • Virksomhedsnavn
  • Adresse
  • E-mail-adresse
  • Telefonnummer
  • Kreditkort eller andre betalingsoplysninger
  • Køn
  • Brugergenereret indhold, indlæg og andet indhold, du indsender til Domino Systems A/S og andre personlige oplysninger, du frivilligt giver os.

Oplysninger vi indsamler automatisk, når du benytter www.dominosystems.dk:

Vi anvender cookies og andre værktøjer (såsom webanalyseværktøjer) for automatisk at indsamle oplysninger om dig, når du benytter www.dominosystems.dk underlagt vilkårene og betingelserne for denne politik for privatliv og dertil hørende regulativer og love for databeskyttelse. De typer af oplysninger vi kan indsamle automatisk inkluderer:

  • oplysninger om den browsertype, du benytter
  • detaljer om de sider, du har set på www.dominosystems.dk
  • din IP-adresse
  • de hyperlinks, du har klikket på

De fleste internetbrowsere er som udgangspunkt sat op til at acceptere cookies. Du kan ændre indstillingerne til at blokere cookies eller advare dig, når cookies sendes til din enhed. Hvis du deaktiverer cookies kan dette få indflydelse på din oplevelse på www.dominosystems.dk.

Oplysninger, vi indsamler fra andre kilder

Vi kan indsamle personlige oplysninger om dig fra andre kilder, hvis du har givet tilladelse til at disse oplysninger deles. Dette kan inkludere oplysninger fra kommercielt tilgængelige kilder, såsom offentlige databaser, samt oplysninger fra tredjeparter. De typer af personlige oplysninger, som vi kan indsamle fra sådanne kilder, kan inkludere:

  • Navn
  • Virksomhedsnavn
  • Adresse
  • Telefonnummer
  • Offentligt tilgængelige oplysninger, såsom brugergenereret indhold, blogs og indlæg, som tilladt ved lov

Hvordan anvender vi dine personlige oplysninger?

Vi kan anvende dine personlige oplysninger til at:

  • evaluere brugen af produkter og tjenester på www.dominosystems.dk.
  • analysere effektiviteten af vores annoncer, indhold og promoveringer.
  • personliggøre din oplevelse på www.dominosystems.dk, såvel som at evaluere (anonymt og i aggregeret form) statistik for hjemmesideaktivitet, såsom hvad tid du besøgte den, om du har besøgt den før, og hvilken side der henviste dig til den.
  • gøre www.dominosystems.dk lettere at bruge og for bedre at kunne skræddersy www.dominosystems.dk og vores produkter til dine interesser og behov
  • hjælpe med at fremme dine fremtidige aktiviteter og oplevelser på www.dominosystems.dk. For eksempel, kan en hjemmeside detekte, at du før har givet dine personlige oplysninger og vil derfor ikke indhente de samme oplysninger én gang til
  • indsamle oplysninger om enheden du benytter til at se www.dominosystems.dk, såsom din IP-adresse eller typen af internetbrowser eller operativsystem du benytter, og sammenkæde dette med dine personlige oplysninger for at sikre, at hver Domino Systems præsenterer den bedst mulige internetoplevelse for dig.

For at kontakte dig angående produkter og tjenester som kan være af interesse for dig, under forudsætning af, at du har givet os tilladelse til at gøre dette, eller du tidligere har anmodet om et produkt eller tjeneste fra os, og kommunikationen er relevant eller relateret til den tidligere forespørgsel og foretaget indenfor enhver tidsramme angivet af gældende love.  

Vi kan anvende dine personlige oplysninger til at:

  • foreslå produkter eller tjenester som vi tror, kan være af interesse for dig
  • tilbyde dig mulighed for at deltage i seminarer, messer eller promoveringer

Du kan til enhver tid framelde dig at modtage kommunikation fra os. Alle direkte markedsføringskommunikationer, som vi sender dig, vil indeholde nødvendige oplysninger og midler til at framelde dig. 

For at forsyne dig med produkter eller tjenester som du anmoder om fra os.

Vi kan anvende dine personlige oplysninger:

  • til formål for seminarer eller promoveringer, du deltager i
  • til at sende dig oplysninger, produkter eller vareprøver du har anmodet om
  • for at svare på dine forespørgsler eller kommentarer

Hvis vi indsamler personlige oplysninger til et specifikt formål, vil vi ikke opbevare dem længere, end det er nødvendigt for at opfylde dette formål, medmindre vi skal gemme dem til brug for legitime forretningsformål eller af juridiske årsager.

Hvem deler vi dine personlige oplysninger med?

Vi deler ikke dine personlige oplysninger med nogen uden for Domino Systems A/S. Vi kan imidlertid dele dine oplysninger med betroede tredjeparter.

Vi kan dele dine personlige oplysninger med:

  • Vores leverandør af it-services (databehandlere)
  • Internt i relevante afdelinger  i Domino Systems
  • Eksterne revisorer
  • Fragtmænd og andre forsendelsesvirksomheder
  • Offentlige myndigheder, retshåndhævere, såfremt det er påkrævet i henhold til lov
  • leverandører af webanalyseværktøjer, såsom Google

Vi kan også dele dine personlige oplysninger med virksomheder, organisationer eller individer uden for Domino Systems A/S, hvis vi anser at viderebringelse af oplysningerne er nødvendig af juridiske grunde. 

Vi kan viderebringe dine personlige oplysninger for at:

  • håndhæve gældende vilkår for brug af www.dominosystems.dk
  • opspore, forhindre og beskytte mod svindel og tekniske eller sikkerhedsmæssige sårbarheder
  • efterleve gældende love og regulativer, samarbejde med enhver retslig undersøgelse og efterkomme retsgyldige offentlige anmodninger

Hvis vi deler dine personlige oplysninger med en tredjepart, vil vi bestræbe os bedst muligt på, at de holder dine oplysninger sikre, tager alle nødvendige skridt for at beskytte dem mod misbrug og kun anvender dem på en måde som er konsistent med denne politik for privatliv og gældende regulativer og love for databeskyttelse. 

Hvor længe opbevarer vi dine oplysninger?

Som Domino Systems kunde gemmes dine oplysninger så længe du er kunde. Er du ikke længere kunde hos Domino Systems, beholder vi oplysningerne i yderligere 12 mdr. for at give dig mulighed for at se købskvitteringer o. lign. Transaktionsoplysninger gemmes i 6 år som følge af bogføringsloven.

Dine rettigheder for privatliv og kontaktinformationer

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller bekymringer om, hvordan vi håndterer dine personlige oplysninger, kan du kontakte os digitalt via: http://www.dominosystems.dk/kontakt-os. Alternativt kan du ringe til vores hovednummer på tlf.: 47107300.

Du har ret til at fortælle os hvis du:

  • ikke ønsker at blive kontaktet af os i fremtiden og/eller vil have slettet dine data hos os
  • gerne vil have en kopi af de personlige oplysninger, som vi har om dig
  • vil have os til at rette, opdatere eller slette dine personlige oplysninger i vores arkiver
  • ønsker at rapportere ethvert misbrug af dine personlige oplysninger

For at hjælpe os med at håndtere din anmodning, bedes du venligst oplyse dit fulde navn og kontaktoplysninger.

Udøvelsen af dine rettigheder kan være underlagt betingelser og begrænsninger, og vil ofte afhænge af den konkrete behandlingssituation. Hvis du mener at Domino Systems A/S behandler dine personoplysninger ulovligt, har du i medfør af Persondataforordningens artikel 77 mulighed for, at indgive en klage til datatilsynet ved at følge dette link: https://www.datatilsynet.dk/borger/klage-til-datatilsynet/